SMILE

Aprofitar les tecnologies digitals per enfortir l’atenció a la salut mental: un enfocament integrat per a les decisions clíniques i les intervencions basades en evidència.

Objectius

Abordar diversos factors considerats estressants de la salut mental mitjançant el desenvolupament d’una Plataforma Oberta de Coneixement (OKP, per les sigles en anglès Open Knowledge Platform) que ofereix eines digitals per a que els nens, adolescents i joves (de 10 a 24 anys) millorin la qualitat de la seva gestió de la salut mental i ofereixin decisions personalitzades per dur a terme intervencions basades en evidència de manera efectiva. L’OKP incorporarà diverses eines digitals i d’autoavaluació (per exemple, Serious Game: aplicació de conscienciació, autoavaluació i monitorització, sistemes de suport a la presa de decisions (DSS, per les sigles en anglès Decision Support System), etc.) dissenyades per agregar dades mentals dels joves usuaris i posar-les a disposició de les parts interessades (pares, professors, tutors…) per tal de fomentar la resiliència, millorar la flexibilitat cognitiva, adquirir habilitats de confrontació i competència social, inclosa l’autoeficàcia, el pensament crític, l’autoregulació i la confiança en un mateix. 

Rol de NVISION

NVISION lidera el “WP5: Eines avançades i plataforma de coneixement obert (OKP)” al projecte SMILE, que inclou el desenvolupament d’un Sistema de Suport a la Decisió (DSS) per a l’estratificació dels usuaris en funció del risc de desenvolupar ansietat i depressió. El seguiment de risc de suïcidi també s’investigarà utilitzant mesures estandarditzades de resultats reportats pel pacient. A més, en analitzar les dades de Serious Games, el DSS podria descobrir patrons de comportament (que estiguin ocults) i facilitar una presa de decisions més informada per als psicòlegs clínics, els investigadors de SMILE, els nens i/o cuidadors i els investigadors a general. 

Funding 

Unió Europea, Grant Agreement No 101080923 

Ministerio de Ciencia e Innovación - UE - Agencia Estatal de Investigación